Mit jelent: superfood?

Testek amelyek segítenek a fogyásban

Diétás ételek fogyókúrás listája

Ezek bár tényleg nagyon egészségesek, viszonylag kevés helyen kaphatóak, az áruk borsos, és nem is igazán tudjuk őket kretívan felhasználni a konyhában.

Sokkal egyszerűbb dolgok is eszünkbe juthatnának, ha szuperélelmiszerektől van szó… — na de mégis mik? Máris kiderül! Mit jelent: superfood? Természetes, tápanyagokban, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag élelmiszer, amely különösen jótékonyan hat az egészségre.

A szuperélelmiszerek listáját amerikai tudósok állították össze az elmúlt években.

testek amelyek segítenek a fogyásban

Azt vizsgálták, hogy az egyes élelmiszerek milyen mennyiségben tartalmaznak 17 konkrét tápanyagot. A superfood-lista első helyén, talán sokak számára meglepő módon a zsázsa áll.

A szuperélelmiszerek nagy része jól ismert számunkra, például a különféle csírák, a brokkoli, az avokádó, a vadlazac, az olívabogyó, míg másokról talán nem is gondolnánk, hogy ezen az előkelő listán szerepelnek. Ilyen a karfiol, a sütőtök, a lilakáposzta, a barna rizs, a fokhagyma és a szeder. A hazai ízlés számára viszont igazi különlegességek is találhatók köztük, például az algák, a makréla, az Acai-bogyó vagy a mungó bab.

testek amelyek segítenek a fogyásban

Kalóriaspóroló finomságok — superfood-diéta 7 napos superfood-diétánkban most 10 szuperélelmiszer szerepel erről a listáról, olyanok, amelyek nemcsak, hogy egészségesek, de a fogyásban is segítenek. Minden alapanyag itthon is könnyen beszerezhető, érdemes hát alaposabban is átböngészni a szupermarketek, bioboltok, és ázsiai üzletek kínálatát. Lássuk, mit érdemes tudni a következő, mintadiétánkban is szereplő szuperélelmiszerekről!

Zsázsa Amerikai táplálkozáskutatók első helyre sorolták a tormához hasonlóan erős ízű növényt. Nem véletlen, hiszen a vizsgálatok szerint rendkívül gazdag C- és K-vitaminban, folsavban, vasban és kalciumban is.

Levelei és szárai mustármagolajat tartalmaznak, amely kiváló antibiotikus hatású, gyulladáscsökkentő, és az emésztést is segíti. Aki rendszeresen fogyaszt zsázsát, felvértezheti magát a vírusokkal, baktériumokkal, valamint a daganatok kialakulásával szemben is.

A kerti zsázsát otthoni körülmények között, ablakpárkányon is lehet nevelni.

testek amelyek segítenek a fogyásban

Hagyma A konyhai sokoldalúsága miatt mindenki ismeri és szereti, testek amelyek segítenek a fogyásban érdemes rá gyógyhatása miatt is figyelni. A hagymát ben az év gyógynövényének választották. Káliumban gazdag, magas a C-vitamin tartalma, így természetes antibiotikumként hat, csökkenti a gyulladásokat és harcol a baktériumokkal szemben is. Csökkenti a rovarcsípések következtében kialakult fájdalmat, és megköti a szabadgyököket. A lilahagyma kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint a vöröshagyma, és nyersen még finomabb is — ilyen formában ráadásul a hatása is erősebb.

Mángold A húsos levelű zöldség tele van minden jóval: A- C- B1- B2-vitaminnal, kalciummal, káliummal, magnéziummal, vassal, foszforral és zsírégető peptid injekciók. Van vörös, zöld és sárga mángold. A fiatal mángold egészen zsenge, érdemes salátát készíteni belőle. A mángold szárának kell némi idő, mire megpuhul, így először ezt dinszteljük meg, csak néhány perc után adjuk hozzá a felaprított leveleket.

Papaya Ez az egzotikus gyümölcs eredetileg Közép-Amerikából származik. Ideális a fogyáshoz, ugyanis szénhidrátban, kalóriában szegény, rosttartalmánál fogva mégis jól eltelít. A papaya enzimje a papain, amely segíti az emésztést, és megnehezíti a felesleges zsírok lerakódását a szervezetben.

Mint szuperélelmiszer, természetesen gazdag tápanyagokban, enzimekben és vitaminokban, úgy mint például magnézium, vas, kalcium, A- B- és C-vitamin. Mandula Remek alternatíva a cukros nassolnivalók helyett, hiszen proteinben, egészséges zsírokban, vitaminokban, ásványi anyagokban például kálium, magnéziumantioxidánsokban különösen gazdag. Napi 40 g mandula elfogyasztásával hozzájárulhatunk a szívpanaszok megelőzéséhez, és kedvezően hathatunk az emésztésre.

Ha a vékony barna héjával együtt fogyasztjuk el, antioxidáns hatású E-vitaminhoz jutunk — ez köröm- és hajerősítő, bőrszépítő hatású.

Kalóriatartalmától nem kell félni, a benne lévő zsírokat ugyanis testek amelyek segítenek a fogyásban szervezet csak nehezen használja fel, így elraktározni sem fogja.

Tengeri halak Lazac, makréla, hering — ezek a legjobb táplálékforrások az értékes Omega-3 zsírsavakhoz.

kalória mínusz ‒ táplálkozással:

Erre a tápanyagra a testnek mindenképpen szüksége van gyorsan és keményen fogyni egészséges anyagcseréhez, szívműködéshez és keringéshez. A lazac, a makréla és a hering is sok proteint és niacint tartalmaznak, melyek kedvezően hatnak a bőrre és a hajra.

Jó tudni, hogy a konzerv makrélának és tonhalnak épp olyan értékes az Omega-3 zsírsavtartalma, mint a friss változatuknak. Ne öntsük le róla az olajat, mert a zsírsavak ennek segítségével könnyebben hasznosulnak a szervezetben.

Quinoa Itthon is egyre népszerűbb és ismertebb a quinoa vagy más néven rizsparéj.

Az anyagcsere változását befolyásoló tényezők

Kalóriaszegény, magas az ásványianyag-tartalma, kiváló magnézium, mangán és cinkforrás. Egyes tanulmányok rámutattak, hogy a quinoa kedvezően hat a magas vérnyomásra, és a rákmegelőzésben betöltött szerepe is kiemelkedő.

Étvágycsökkentő hatású, ugyanis felszívódása lassú. Édesburgonya Alacsony a glikémiás indexe, ami praktikusan annyit tesz, hogy nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, e helyett folyamatosan szívódik fel.

Idd ezt, mielőtt aludni mész, és a kilók repülni fognak

Hosszú órákra feledteti az éhségérzetet. Antioxidánsokban, vitaminokban, és rostban gazdag. Hozzájárul többek között a belek egészségének megőrzéséhez, erősíti az immunrendszert, csökkenti az infarktus kialakulásának kockázatát.

Kalóriaspóroló finomságok – superfood-diéta

Rendkívül magas tápanyagtartalmát ma kutatások sora bizonyítja, így nem véletlen, hogy szuperélelmiszernek nevezzük.

Magas Omega-3 tartalma javítja a koncentrációs készséget, segíti az emésztést, csökkenti testek amelyek segítenek a fogyásban éhségérzetet. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal ajánlása alapján napi 15 grammnál többet azonban nem ajánlott belőle fogyasztani. Savanyú káposzta A fiatalabb generációk számára kissé talán régimódi, pedig megéri újra és újra felfedezni a savanyúkáposztát. Probiotikus hatású tejsavkultúrákat tartalmaz, amelyek egészségesen tartják a bélrendszert, kipucolják a baktériumokat és erősítik az immunrendszert.

Zsír- és kalóriaszegény, nyersen vagy párolva is finom. Párolással nem, de főzéssel károsodik a tápanyagtartalma. A konzerv vagy zacskós, tartósított savanyúkáposzták gyakran cukor hozzáadásával készülnek. Érdemes ellenőrizni az összetevőket. Változatos és egészséges mintaétrend Az ebédre és vacsorára ajánlott fogásokat ez a táblázat tartalmazza.

Mi az anyagcsere?

Reggelente kedvünk szerint válasszunk olyan egészséges finomságokat, mint például egy papayás-lazacos szendvics szénhidrátcsökkentett kenyérből, egy kis adag chia puding friss gyümölcsökkel, egy kis tálka mandulás gyümölcssaláta, vagy omlett két tojásból, újhagymával és paradicsommal. Ezekkel kombinálva a mintaétrendet épp elegendő kalóriához jutunk, sőt, még a fogyás is beindulhat.

Mindezek mellett ne feledkezzünk meg a napi 2,5 liter szénsavmentes víz elfogyasztásáról, a cukros üdítők, édességek szigorú kerüléséről. Aki aktívan sportol, mandulából, almából, körtéből vagy egy papayából értékes plusz kalóriához juthat.

Tanácsok a sikerért 1. A vacsora és a reggeli között pedig 10 órányi szünet legyen.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Az étkezések között tartott hosszabb szünet segíti a zsírégetést. Arra is ügyeljünk, hogy napközben — a szünetek alatt — ne fogyasszunk tejeskávét sem. Ha a vacsoránk fehérjében gazdag összetevőket tartalmaz, garantáltan nem fogunk korgó gyomorra ébredni az éjszaka folyamán.

A szénhidrátban szegény ételek fogyasztásakor a test kevesebb inzulint termel, és több zsírt éget el.