A VÁLTOZÓKOR ÉS A TESTSÚLY

Fogyni változókorban

Így lesz karcsú a derekunk ötven felett is írta: Ridikül.

fogyni változókorban vezető diagram fogyás

A változókor környékén, illetve utána megváltozik testünk anyagcseréje, és olyan pluszkilókat szedhetünk fel, amiket a hagyományos módszerekkel hosszú távon nem tudunk könnyen leadni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy el kell búcsúznunk karcsú alakunktól, sőt!

Így kell fogyni változó korban! Egy érett nő számára miért olyan nehéz a fogyókúra?

A menopauza idején a hormonok különös táncba kezdenek, hőhullámokat, rosszkedvet, alvászavart és még sok más tünetet okozva. Ebben az időszakban nem is olyan könnyű megtartani a versenysúlyunkat, pláne akkor, ha a hangulatváltozásainkat jó adag édességgel igyekszünk kordában tartani.

Fogyás változókorban? Igen!

Attól, hogy már nem lehet többet gyerekünk, nem veszítettük el a nőiességünket, sőt, annak virágzásának új szakaszába érkeztünk. Testünket is ugyanúgy karban tarthatjuk, sőt, új sportokat, mozgásformákat ismerhetünk meg, és végre több időnk van táncolni, túrázni, vagy bármihez, ami segít izmosan, feszesen tartani vonalainkat. Nem kötelező a hajunkat rövidre vágatni, és nem kötelező elhízni sem, mert nem ez a természet rendje.

fogyni változókorban fogyás duzzadt nyirokcsomók torokfájás

Fotó: iStock. Ez pont elég ahhoz, hogy kilóban elkezdjünk gyarapodni akkor is, ha nem változtattunk korábbi étkezési szokásainkon. Ha nem kezdünk el legalább heti 2—4 alkalommal rendszeren sportolni, és nem váltunk egészséges életmódra, igen nehéz lesz megszabadulni a pluszkilóktól, pláne hosszú távra. A hagyományos fogyókúrás módszerek ugyanis nem minden esetben működnek ilyenkor.

Így kell fogyni változó korban! - Kilenc kiló, 20 nap alatt!

Az éheztetést felejtsük el, inkább iktassunk be több zöldséget és gyümölcsöt az étrendünkbe, fogyasszunk elegendő rostot, és nassolásnál térjünk át a cukormentes változatokra, az olajos magvakra, az aszalt gyümölcsökre a csoki és a cukorka helyett. Több nyugalomra vágyunk Teljesen természetes, hogy a lassuló anyagcserével és a korral több nyugalomra, békére vágyunk, és nem pörgünk úgy, mint huszonévesen, nincs annyi motivációnk a fogyásra sem.

fogyni változókorban elképzelni fogyás föld o tavak

Mindezekkel együtt az étvágyunk is megnő a hormonok miatt, és ezért nehezebben bírjuk ki evés nélkül. A jó hír az, hogy nem is kell, csak együnk naponta ötször-hatszor kisebb adagokat, fogyni változókorban figyeljünk oda az ételek összetételére, minőségére.

fogyni változókorban teafa zsírégető

Értelemszerűen nem segít a fogyásban a készétel, a gyorséttermi falatozás, a cukros-zsíros rágcsálnivalók fogyasztása. Jutalmazzuk meg magunkat ízletes és édes smoothie-kkal, otthon sütött, teljes kiőrlésű liszttel és egészséges cukorpótlóval készített gyümölcsös sütikkel, fogyni változókorban magvakkal, diákcsemegével, friss gyümölcsökkel, zöldséges mártogatósokkal.

Együnk kevesebb húst, sajtot és desszertet, helyettük pedig több friss növényt. A rendszeres, örömteli sport az egyik leghatásosabb fegyverünk, a második a sorban pedig az elegendő rost fogyasztása.

Sokak számára lehetetlen küldetésnek tűnhet a fogyás a változókor alatt és a változókor után. A hormon változások, a stressz, az öregedési folyamat mind nehezítik a változókori fogyást.

A teljes kiőrlésű gabonák is kiváló rostforrást jelentenek, ahogy a hüvelyesek és a zöldségek, gyümölcsök is — különösen a citrusfélék. Igyunk minél több folyadékot, fogyni változókorban ne cukrozott szörpöket és üdítőitalokat, hanem teát, ásványvizet, cukormentes, nem szénsavas italokat.

fogyni változókorban fogyni dia

Használjunk több anyagcserefokozó hatású fűszert: nagyon hasznos és az ízületeinket is védi a kurkuma, a fahéj, a köményfélék, a csili vagy a gyömbér.

A kulcs az örömben van: ha szeretjük az adott sportot, akkor szívesebben végezzük, nem olyan nehéz rávenni magunkat. Hogy ez miért olyan fontos? Mert a megváltozott étkezési szokásokhoz hasonlóan ez is csak akkor tartja karban az alakunkat, ha hosszú távon ki tudunk tartani.

fogyni változókorban fogyókúrás smoothie receptek