4 gyakorlattípus, amit mindenképp iktass be kismamaként

Elveszíti a kismama súlyát

Népi hiedelmek a terhességről

Mégis úgy érzem keveset beszélünk arról, hogy milyen mozgásformát érdemes a kismamáknak választaniuk. Melyik az a mozgásforma, ami a legtöbb előnyt hozza a lehető legkisebb kockázattal.

Légzés A légzőgyakorlat, amit megtanulunk, segít összekötni a légzésünket a törzs- és medencefenék izmainak aktiválásával. TVA tranversus abdominis légzésnek neveztem el — angolul connection breath - mert kilégzéskor a haránt hasizmaink megfeszítése a leglátványosabb része a gyakorlatnak.

A légzés rendszeres gyakorlása segít egészségesen tartani a törzsünket és a medencefenék izmait az egész terhesség alatt és hozzájárul a gyors és hatékony regenerációhoz a szülés utáni időszakban. Ezen kívül a törzsizmaink karbantartásával a szülés kitolási szakasza is sikeresebb lehet, hiszen a tolásban a törzsizmaink is szerepet játszanak a méhizmokon kívül. A légzés és a medencefenék izmainak összekapcsolása segít megelőzni az esetleges inkontinenciát, a szétnyílt hasizom kialakulását és a derék- és hátfájást a terhesség alatt és után.

Hogyan lehet elveszíteni az időszak súlyát

A végrehajtásról linkelek egy videót, amelyben igyekszem nagyon részletesen elmagyarázni azt, de bármilyen kérdésetek van a végrehajtással kapcsolatban, nyugodtan írjatok nekünk kommentben vagy üzenetben. Farizmok Az erős farizmok stabilan tartják a csípőt és az alsó háti szakaszt miközben a hasunkban fejlődik a kisbabánk, elveszíti a kismama súlyát egyre nagyobb nyomást és súlyt helyez a gerincünkre.

Ezáltal hozzájárul a derék- és hátfájás csökkentéséhez vagy elveszíti a kismama súlyát megelőzéséhez.

elveszíti a kismama súlyát

A leghatékonyabb gyakorlatok a farizmaink erősítésére és aktiválására a csípőtolás különböző variációi. A megemelt háttal végzett csípőtolás hip thrust a terhesség egésze alatt biztonsággal végezhető, míg a háton fekvő verzió inkább a 2.

Terhespatológia

Minibanddel, powerbanddel, kisebb súllyal növelhetjük az intenzitást, de figyeljünk rá, hogy a törzsünk most is feszes legyen és csak addig terheljük magunkat, míg nem érzünk semmilyen kellemetlenséget a pocak, alhas és medence tájékon. A felső háti szakasz izmai A felső háti szakasz izmai a húzó mozdulatokat hivatottak ellátni. Ha ezek az izmok erősek, akkor a tartásunk feszes és büszke, azonban, ha elhanyagoljuk ezek erősítését, a vállaink előreesnek és kialakul a hanyag tartás, rosszabb esetben a púpos hát.

A terhesség alatt a legtöbb kismamának megnővekszik a keble, ami extra súlyt ró a hátizmokra és a vállakra, ezért kiemelten fontos ezeket edzeni és erősen tartani. Megelőzhető így a hanyag tartáson túl a nyak- és vállfájdalom kialakulása. Törzs A fogyás egyszerű tippeket nem csak a légzésünkkel tudjuk erősíteni a várandósság alatt, hanem vannak olyan törzsgyakorlatok, amelyek a teljes terhesség folyamán biztonsággal végezhetők.

Ilyenek a linkelt videóban található Pallof press és Side plank gyakorlatok, melyek apró módosításokkal teljesen személyreszabhatóak és kitűnően karbantartják a törzset.

Főoldal » Életmód » Terhesség, szülés » Népi hiedelmek a terhességről Ha hegyes a kismama hasa, fia, lesz, ha körben hízik, lánya. Ha a várandós nőnek ég a gyomra, biztos nagy haja lesz a babának. Ki ne hallott volna ilyen és hasonló aranyigazságokat, népi hiedelmeket, amelyek közül a legtöbbnek semmiféle tudományos alapja nincs, de némelyikben találhatunk egy parányi igazságot. Csak az anya életkora számít Sajnos, uraim, ez nincs egészen így.

A nagyon elterjedt Plank gyakorlat szembefordulva a talajjal nem ajánlott a terhesség 2. Ez a fajta plank tartás haladó gyakorlatnak számít, de a terhesség során, ahogy növekszik a hasunk, a törzsizmaink egyre inkább vesztenek az erejükből, így ezt a gyakorlatot a hetek előrehaladtával inkább hagyjuk el vagy módosítsuk megemelt tenyértámasszal.

elveszíti a kismama súlyát

A törzshajlítások hasprés az első trimeszter után szigorúan kerülendőek. Ahogy növekszik a pocakunk, az egyenes hasizom két oldalát összekötő szövet linea alba megnyúlik és az egyenes hasizom két kötege eltávolodik egymástól.

4 gyakorlattípus, amit mindenképp iktass be kismamaként

Ez teljesen természetes folyamat, de magával hozza azt a tényt, hogy így az egyenes hasizmunk elveszti erejét és nem képes végrehajtani a funkcióját. Ha ebben az állapotában tovább terheljük törzshajlítással vagy hátrahajlásokkal, növelhetjük a szétnyílás mértékét és akár az összekötő rostok is sérülhetnek. Mindezzel hozzájárulunk a szétnyílt hasizom fennmaradásához a szülés után is, melynek rehabilitációja összetett, hosszadalmas és kitartó munkát követel.

Aranyszabály a terhestornában A várandósság során a test számos változáson megy keresztül. Talán a legnagyobb változáson, egész életünk során. Ezt a változást mindannyian másképp éljük meg testileg és lelkileg is. Fontos, hogy ne egyedül akarjuk ezeket a változásokat feldolgozni és a testedzést se akarjuk egyedül megtervezni és gyakorolni.

elveszíti a kismama súlyát

A terhesség során produkálunk olyan testi tüneteket, ami ijesztő lehet, aggódunk a kisbabánkért és persze magunkért is, ha ezekben a szituációkban nincs a közelünkben szakember, akihez fordulhatunk, hajlamosak leszünk inkább hanyagolni a testmozgást.

Én azt javaslom, mindenképp kérjük szakember segítségét az edzéseink levezetéséhez és megtervezéséhez, így a biztonságérzetünk is nagyobb lesz és a testmozgás is hatékonyabb lesz. Bármilyen kérdésed van a cikkel kapcsolatban, vagy ha esetleg meghoztam a kedved a közös munkához, keress bátran Instagramon vagy Facebookon.

  1. Éppen ezért van szükség mindkét állapot szakszerű kezelésre, a betegek pontos informálására, tanácsadására és életvitelük segítésére.
  2. A vetélés 5 leggyakoribb oka Szerző: Nőgyógyászati Központ - Dr.
  3. Hogyan lehet elveszíteni az időszak súlyát - szaboevafoto.hu